
Wanneer kan ik de facturen van SCIO verwachten?
Van ons kun je in de maand voorafgaand aan de plaatsing de factuur verwachten. Als je hebt gekozen voor automatische incasso, vindt deze op de 27e van de maand plaats. Als de 27e in het weekeind valt, dan kan incasso ook plaatsvinden op de 26e of de 28e van de maand. Wanneer je kinderopvangtoeslag ontvangt is het ook mogelijk deze rechtstreeks aan ons te laten overmaken. Dan verrekenen wij de toeslag direct met de factuur. Dit kun je bij de Belastingdienst aangeven via Mijn toeslagen
Ik heb geen recht op kinderopvangtoeslag, wat is er dan wel mogelijk?
Wanneer je geen recht heeft op kinderopvangtoeslag dan is er voor de peutergroepen een door de gemeente gesubsidieerde plaats. Wanneer dit voor je van toepassing is, dan is dit telefonisch met je besproken.
Ik heb recht op kinderopvangtoeslag, wat moet ik dan doen?
Om geen toeslag mis te lopen is het verstandig deze tijdig aan te vragen (uiterlijk tot 3 maanden na de ingangsdatum van de opvang). Download de app Uitleg Kinderopvangtoeslag van BOinK, die je stap-voor-stap helpt door de belangrijkste onderdelen op de website van Toeslagen. De app is voor iedereen beschikbaar en is gratis te downloaden in de talen: Nederlands, Engels, Pools, Arabisch, Oekraïens en Russisch.
Wil je de eerste factuur met de toeslag betalen zorg dan dat je tijdig de kinderopvangtoeslag heeft aangevraagd. De toeslag is een voorschot, dus de toeslag ontvang je in de maand voorafgaand aan de opvang. Je kunt er ook voor kiezen de toeslag direct aan ons over te laten maken, dan verrekenen wij dit direct met de factuur. Dit geef je aan bij de aanvraag kinderopvangtoeslag of kun je aanpassen via Mijn toeslagen. Lees hier wanneer je iets hoort over de kinderopvangtoeslag.
Ik heb hulp bij de aanvraag voor kinderopvangtoeslag nodig.
Wij hebben de mogelijkheid om je bij de Belastingdienst aan te melden voor persoonlijke hulp en begeleiding. Na deze aanmelding wordt je door de Belastingdienst gebeld en bespreken zij samen met je de toeslag.
Wil je van deze mogelijkheid gebruik maken, stuur dan een mail naar klant@kinderopvangwestfriesland.nl. Wij helpen je met het invullen van een aanmeldformulier en het versturen hiervan.
Hoe kan ik snel en gemakkelijk wijzigingen aan de belastingdienst doorgeven?
Met de app Toeslagen kunnen ouders snel en gemakkelijk wijzigingen aan de belastingdienst doorgeven. Daarnaast kan de belastingdienst een signaal aan ouders geven wanneer bijvoorbeeld de hoogte van de kinderopvangtoeslag mogelijk niet meer klopt.
Hoe hoog is de kinderopvangtoeslag waar ik recht op heb?
Als je wilt weten hoeveel kinderopvangtoeslag je kunt krijgen, kun je op de website van de belastingdienst een proefberekening maken.
Wat moet ik doen als mijn inkomen sterk daalt?
Wanneer jouw inkomen wijzigt, moet je dit wel doorgeven aan de Belastingdienst, zoals je normaal ook zou doen. De kinderopvangtoeslag is hoger bij een lager inkomen. Je zal dan dus de kinderopvangtoeslag ontvangen die aansluit op je actuele inkomen. Aanpassen kan via het portaal van de Belastingdienst.
Bij werkloosheid geldt dat tot drie maanden na het verliezen van werk recht blijft bestaan op kinderopvangtoeslag. Indien je werkloos wordt, hoef je dus niet direct jouw kind(eren) van de opvang te halen en de plek op de kinderopvang op te geven.
Ik ben werkloos, heb ik dan nog recht op kinderopvangtoeslag?
Word je werkloos of stop je met werken dan heb je nog recht op 3 maanden kinderopvangtoeslag. Vanaf 2023 kan iedereen voor maximaal 230 opvanguren per maand en per kind kinderopvangtoeslag krijgen. Maak je niet volledig gebruik van deze uren dan kan je de restant uren het gehele kalenderjaar nog inzetten. Wil je precies weten hoe dit werkt, op de site van de belastingdienst staat uitgelegd hoe dit werkt. Klik hier voor meer informatie.
Ik heb de kinderopvangtoeslag nog niet ontvangen en wil graag uitstel van betaling.
Een betalingsregeling kun je aanvragen via het digitale factuurdossier van Payt. (Zie hieronder hoe je precies in dit dossier komt) Je kunt daarin jouw wensen voor de betalingsregeling doorgeven. Wij beoordelen deze aanvraag en informeren je over de mogelijkheden.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Je ontvangt je facturen per e-mail. In deze e-mail zit ook een link naar het digitale factuurdossier van Payt, zo kun je al je facturen inzien. Heb je vragen of opmerkingen over een factuur, dan kun je deze plaatsen in het factuurdossier van Payt. Mocht de betalingstermijn van 7 dagen worden overschreden, dan ontvang je ook via Payt een herinnering per e-mail. Als het niet (direct) lukt om de vragen over je factuur via Payt te stellen, dan kun je deze uiteraard ook nog stellen via klant@kinderopvangwestfriesland.nl. Het antwoord ontvang je via het factuurdossier Payt.
Ik heb geldzorgen. Waar kan ik terecht?
Zorgen over geld leggen een druk op zowel jij als je gezin. Blijf er niet te lang alleen mee rondlopen en vraag om hulp. Wij verwijzen je voor deze hulp graag door naar 1.Hoorn.
Kan het contract met terugwerkende kracht worden opgezegd?
De opvang kan niet met terugwerkende kracht opgezegd worden. Voor opzeggingen blijft de opzegtermijn van een maand van kracht.
Waar kan ik de jaaropgave vinden
De jaaropgave wordt ieder jaar per e-mail verstrekt en kun je ook terugvinden in je ouderportaal.
Waarom is mijn factuur ineens hoger?
Jaarlijks worden de tarieven vastgesteld.
Bij de peutergroepen wordt gefactureerd op basis van werkelijk aantal opvangdagen in de maand. Dit kan per maand verschillen (bijv. 4 maandagen in oktober en 5 maandagen in november).
Bij de BSO kan het komen door het nieuwe schoolrooster (aantal uren hoger/lager i.v.m. studiedagen school).
Ik heb een andere vraag, maar deze staat hier niet tussen? Of ik wil meer weten over een van de bovenstaande vragen.
Wij helpen je graag bij al je vragen. Onder andere met vragen over de kinderopvangtoeslag of het aanpassen van je contract. Maak een afspraak via: klant@kinderopvangwestfriesland.nl of 0229 248 770
Van ons kun je in de maand voorafgaand aan de plaatsing de factuur verwachten. Als je hebt gekozen voor automatische incasso, vindt deze op de 27e van de maand plaats. Als de 27e in het weekeind valt, dan kan incasso ook plaatsvinden op de 26e of de 28e van de maand. Wanneer je kinderopvangtoeslag ontvangt is het ook mogelijk deze rechtstreeks aan ons te laten overmaken. Dan verrekenen wij de toeslag direct met de factuur. Dit kun je bij de Belastingdienst aangeven via Mijn toeslagen
Ik heb geen recht op kinderopvangtoeslag, wat is er dan wel mogelijk?
Wanneer je geen recht heeft op kinderopvangtoeslag dan is er voor de peutergroepen een door de gemeente gesubsidieerde plaats. Wanneer dit voor je van toepassing is, dan is dit telefonisch met je besproken.
Ik heb recht op kinderopvangtoeslag, wat moet ik dan doen?
Om geen toeslag mis te lopen is het verstandig deze tijdig aan te vragen (uiterlijk tot 3 maanden na de ingangsdatum van de opvang). Download de app Uitleg Kinderopvangtoeslag van BOinK, die je stap-voor-stap helpt door de belangrijkste onderdelen op de website van Toeslagen. De app is voor iedereen beschikbaar en is gratis te downloaden in de talen: Nederlands, Engels, Pools, Arabisch, Oekraïens en Russisch.
Wil je de eerste factuur met de toeslag betalen zorg dan dat je tijdig de kinderopvangtoeslag heeft aangevraagd. De toeslag is een voorschot, dus de toeslag ontvang je in de maand voorafgaand aan de opvang. Je kunt er ook voor kiezen de toeslag direct aan ons over te laten maken, dan verrekenen wij dit direct met de factuur. Dit geef je aan bij de aanvraag kinderopvangtoeslag of kun je aanpassen via Mijn toeslagen. Lees hier wanneer je iets hoort over de kinderopvangtoeslag.
Ik heb hulp bij de aanvraag voor kinderopvangtoeslag nodig.
Wij hebben de mogelijkheid om je bij de Belastingdienst aan te melden voor persoonlijke hulp en begeleiding. Na deze aanmelding wordt je door de Belastingdienst gebeld en bespreken zij samen met je de toeslag.
Wil je van deze mogelijkheid gebruik maken, stuur dan een mail naar klant@kinderopvangwestfriesland.nl. Wij helpen je met het invullen van een aanmeldformulier en het versturen hiervan.
Hoe kan ik snel en gemakkelijk wijzigingen aan de belastingdienst doorgeven?
Met de app Toeslagen kunnen ouders snel en gemakkelijk wijzigingen aan de belastingdienst doorgeven. Daarnaast kan de belastingdienst een signaal aan ouders geven wanneer bijvoorbeeld de hoogte van de kinderopvangtoeslag mogelijk niet meer klopt.
Hoe hoog is de kinderopvangtoeslag waar ik recht op heb?
Als je wilt weten hoeveel kinderopvangtoeslag je kunt krijgen, kun je op de website van de belastingdienst een proefberekening maken.
Wat moet ik doen als mijn inkomen sterk daalt?
Wanneer jouw inkomen wijzigt, moet je dit wel doorgeven aan de Belastingdienst, zoals je normaal ook zou doen. De kinderopvangtoeslag is hoger bij een lager inkomen. Je zal dan dus de kinderopvangtoeslag ontvangen die aansluit op je actuele inkomen. Aanpassen kan via het portaal van de Belastingdienst.
Bij werkloosheid geldt dat tot drie maanden na het verliezen van werk recht blijft bestaan op kinderopvangtoeslag. Indien je werkloos wordt, hoef je dus niet direct jouw kind(eren) van de opvang te halen en de plek op de kinderopvang op te geven.
Ik ben werkloos, heb ik dan nog recht op kinderopvangtoeslag?
Word je werkloos of stop je met werken dan heb je nog recht op 3 maanden kinderopvangtoeslag. Vanaf 2023 kan iedereen voor maximaal 230 opvanguren per maand en per kind kinderopvangtoeslag krijgen. Maak je niet volledig gebruik van deze uren dan kan je de restant uren het gehele kalenderjaar nog inzetten. Wil je precies weten hoe dit werkt, op de site van de belastingdienst staat uitgelegd hoe dit werkt. Klik hier voor meer informatie.
Ik heb de kinderopvangtoeslag nog niet ontvangen en wil graag uitstel van betaling.
Een betalingsregeling kun je aanvragen via het digitale factuurdossier van Payt. (Zie hieronder hoe je precies in dit dossier komt) Je kunt daarin jouw wensen voor de betalingsregeling doorgeven. Wij beoordelen deze aanvraag en informeren je over de mogelijkheden.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Je ontvangt je facturen per e-mail. In deze e-mail zit ook een link naar het digitale factuurdossier van Payt, zo kun je al je facturen inzien. Heb je vragen of opmerkingen over een factuur, dan kun je deze plaatsen in het factuurdossier van Payt. Mocht de betalingstermijn van 7 dagen worden overschreden, dan ontvang je ook via Payt een herinnering per e-mail. Als het niet (direct) lukt om de vragen over je factuur via Payt te stellen, dan kun je deze uiteraard ook nog stellen via klant@kinderopvangwestfriesland.nl. Het antwoord ontvang je via het factuurdossier Payt.
Ik heb geldzorgen. Waar kan ik terecht?
Zorgen over geld leggen een druk op zowel jij als je gezin. Blijf er niet te lang alleen mee rondlopen en vraag om hulp. Wij verwijzen je voor deze hulp graag door naar 1.Hoorn.
Kan het contract met terugwerkende kracht worden opgezegd?
De opvang kan niet met terugwerkende kracht opgezegd worden. Voor opzeggingen blijft de opzegtermijn van een maand van kracht.
Waar kan ik de jaaropgave vinden
De jaaropgave wordt ieder jaar per e-mail verstrekt en kun je ook terugvinden in je ouderportaal.
Waarom is mijn factuur ineens hoger?
Jaarlijks worden de tarieven vastgesteld.
Bij de peutergroepen wordt gefactureerd op basis van werkelijk aantal opvangdagen in de maand. Dit kan per maand verschillen (bijv. 4 maandagen in oktober en 5 maandagen in november).
Bij de BSO kan het komen door het nieuwe schoolrooster (aantal uren hoger/lager i.v.m. studiedagen school).
Ik heb een andere vraag, maar deze staat hier niet tussen? Of ik wil meer weten over een van de bovenstaande vragen.
Wij helpen je graag bij al je vragen. Onder andere met vragen over de kinderopvangtoeslag of het aanpassen van je contract. Maak een afspraak via: klant@kinderopvangwestfriesland.nl of 0229 248 770