
Wij streven naar een hoge kwaliteit van pedagogisch handelen en dienstverlening waar jij en jouw kind zich goed bij voelen. Niettemin kunnen er redenen zijn die tot ongenoegen of ontevredenheid leiden. We horen het graag van je!
Wij zien elke melding als een mogelijkheid tot verbetering. Om de dienstverlening continu te verbeteren, voeren we tevredenheidsonderzoeken uit en staan wij altijd open voor suggesties van ouders.
Waar kun je suggesties / klachten melden?
Over de opvang
Wanneer je een melding wilt maken over de opvang, kun je dit als eerste bespreken met een pedagogisch medewerker van de locatie. Zij zijn het eerste aanspreekpunt. Afhankelijk van de ernst van je klacht doe je dit tijdens het halen of brengen van je kind of door een afspraak te maken met de betreffende pedagogisch medewerk(st)er. Kom je er op de locatie niet uit, dan kan je een afspraak maken met de teamcoördinator of manager kinderopvang.
Over de administratie
Meldingen over plaatsingen, contracten of facturen, kun je je eerst richten aan de betreffende afdeling van het Service Bureau. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de manager bedrijfsvoering.
Over de organisatie
Kom je er met bovenstaande afdelingen niet uit of heb je melding meer betrekking op de gehele organisatie? Wanneer je melding onvoldoende wordt of kan worden opgelost door de leidinggevende, dan kun je zich tot de bestuurder wenden. Een afspraak maken is altijd mogelijk.
De maximale doorlooptijd van afhandeling van meldingen is 6 weken. Daarnaast kun je van ons verwachten dat je tussentijds op de hoogte wordt gehouden en een schriftelijke terugkoppeling van de afhandeling ontvangt. In alle gevallen mag je er vanuit gaan dat er naar je wordt geluisterd en dat er alles aan zal worden gedaan om oplossingen te vinden. Zo kunnen wij met dit soort 'leermomenten' ons voordeel doen en ons pedagogisch handelen en dienstverlening blijvend verbeteren.
Wij zien elke melding als een mogelijkheid tot verbetering. Om de dienstverlening continu te verbeteren, voeren we tevredenheidsonderzoeken uit en staan wij altijd open voor suggesties van ouders.
Waar kun je suggesties / klachten melden?
Over de opvang
Wanneer je een melding wilt maken over de opvang, kun je dit als eerste bespreken met een pedagogisch medewerker van de locatie. Zij zijn het eerste aanspreekpunt. Afhankelijk van de ernst van je klacht doe je dit tijdens het halen of brengen van je kind of door een afspraak te maken met de betreffende pedagogisch medewerk(st)er. Kom je er op de locatie niet uit, dan kan je een afspraak maken met de teamcoördinator of manager kinderopvang.
Over de administratie
Meldingen over plaatsingen, contracten of facturen, kun je je eerst richten aan de betreffende afdeling van het Service Bureau. Kom je er niet uit, neem dan contact op met de manager bedrijfsvoering.
Over de organisatie
Kom je er met bovenstaande afdelingen niet uit of heb je melding meer betrekking op de gehele organisatie? Wanneer je melding onvoldoende wordt of kan worden opgelost door de leidinggevende, dan kun je zich tot de bestuurder wenden. Een afspraak maken is altijd mogelijk.
De maximale doorlooptijd van afhandeling van meldingen is 6 weken. Daarnaast kun je van ons verwachten dat je tussentijds op de hoogte wordt gehouden en een schriftelijke terugkoppeling van de afhandeling ontvangt. In alle gevallen mag je er vanuit gaan dat er naar je wordt geluisterd en dat er alles aan zal worden gedaan om oplossingen te vinden. Zo kunnen wij met dit soort 'leermomenten' ons voordeel doen en ons pedagogisch handelen en dienstverlening blijvend verbeteren.

Landelijk klachtenloket kinderopvang
Een mondelinge of schriftelijke klacht hoort in eerste instantie binnen de kinderopvangonderneming te worden afgewikkeld. Lukt dit niet, kan je zich wenden tot het landelijke klachtenloket Kinderopvang, waar wij bij aangesloten zijn.
Geschillen tussen ouder en SCIO over de totstandkoming of de uitvoering van de plaatsingsovereenkomst kunnen zowel door de ouder als door Stichting Kinderopvang West-Friesland aanhangig worden gemaakt. Een geschil wordt door de geschillencommissie alleen in behandeling genomen, indien de ouder zijn klacht eerst bij Stichting Kinderopvang West-Friesland heeft ingediend. Stichting Kinderopvang West-Friesland verbindt zich aan de uitspraken van de geschillencommissie.
Klik hier om de volledige klachtenprocedure te bekijken.